درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1402/08/20 - 13:41:4
تعداد بازدید: 681
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ایران بسیار باهوش است و بحران منطقه را مدیریت می‌کند
 ایران بسیار باهوش است و بحران منطقه را مدیریت می‌کند

رئیس‌جمهور سابق امریکا، ساکن کنونی کاخ سفید را «احمق و ناتوان» خواند و مدعی شد در جنگ غزه رهبری اوضاع به دست ایران است.

به گزارش انصار، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا در گفتگو با شبکه خبری اسپانیایی زبان «یونی‌ویژن» به طیف گسترده‌ای از مسائل داخلی و خارجی ایالات متحده پرداخت و مانند همیشه، از هر فرصتی برای انتقاد از دولت «جو بایدن» استفاده کرد.

انتخابات و پرونده‌های قضایی

ترامپ با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا از دستگاه قضایی امریکا به عنوان سلاحی علیه او استفاده می‌کند، گفت: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه بایدن احمق، ناتوان و فاسد نبوده است. او از وزارت عدلیه و اف‌بی‌آی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند. آن‌ها با کیفرخواستی بی‌سابقه قصد تعقیب سیاسی مرا دارند. با این وجود، تنها کسی هستم که آمار محبوبیتش در نظرسنجی‌ها بعد از اتهامات وارده سر به فلک کشیده است!

ترامپ باور دارد که دلیل افزایش محبوبیتش پس از طرح اتهامات گوناگون علیه او، این است که «مردم امریکا می‌دانند این‌ها فریب‌هایی» هستند که هدف از آن‌ها جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۴ است؛ همان‌طور که «در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ هم تقلب» صورت گرفت.

علاوه بر این، ترامپ تلویحاً بایدن و حزب دموکرات را تهدید کرد که با تداوم این فشارها بدعتی بنا نهاده‌اند و این در آینده دامن خودشان را خواهد گرفت. او گفت: بایدن یک رئیس‌جمهوری بسیار فاسد است. او دست به کاری زده که در کشورهای در حال توسعه فراوان دیده‌ایم، اما در امریکا بی‌سابقه است. اگر بایدن رئیس‌جمهوری خوبی بود، برای پیروزی در انتخابات بعدی این کارها را نمی‌کرد؛ اما چون سیاستمدار ناکارآمدی است، این کار را می‌کند تا در انتخابات برنده شود. این قبیل اقدامات در آینده تکرار خواهد شد و به عنوان مثال، اگر من هم ببینم که چهره‌ای قدرتمند در برابرم وجود دارد و مرا شکست خواهد داد، دستور می‌دهم که علیه او اعلام جرم کنند!

او در ادامه بار دیگر بر واهی بودن اتهامات وارده به خود مبنی بر تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تاکید کرد و گفت: این اتهامات بر محبوبیت من اثر عکس گذاشتند، چرا که اتهام‌ها به شدت مضحک هستند. می‌گویند انتخابات را به چالش کشیده‌ای؛ خوب معلوم است که کشیدم! همه می‌توانند انتخابات را به چالش بکشند! همین دموکرات‌ها هم پیروزی مرا در ۲۰۲۰ به چالش کشیدند!

مرز امریکا و مکسیکو

ترامپ وضعیت کنونی مرز امریکا و مکسیکو در دوران ریاست‌جمهوری خود را «امن‌ترین مرز تاریخ» توصیف کرد و گفت: اکنون این مرز بدترین مرز جهان است. حتی کشورهای جهان سوم هم چنین وضعیتی ندارند! مهاجران از همه جای دنیا به مکسیکو می‌آیند و از آن مرز وارد خاک امریکا می‌شوند.

او همچنین از مخالفت جو بایدن با ساخت دیوار در مرز دو کشور انتقاد کرد و گفت که قاچاق انسان و مواد مخدر از این مرز نیاز به رسیدگی دارد.

«خراب‌کاری» بایدن و جنگ جهانی سوم

رقیب احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه امروزه جهان درگیر آشوب است، گفت: سه سال پیش در دوره ریاست‌جمهوری من نه اوکراین و غزه درگیر جنگ بودند، نه تورم امریکا بالا بود و نه مشکل مرزی داشتیم. اما بایدن آمد و همه چیز را خراب کرد.

او در ادامه جو بایدن را «ناتوان‌ترین» رهبر امریکا دانست و گفت: او نه می‌تواند روی صحنه برود و نه می‌تواند از آن پایین بیاید. حرف زدن بلد نیست و دو جمله را نمی‌تواند پشت هم بچیند. بعد ما این آدم را فرستاده‌ایم تا به عنوان مذاکره‌کننده اصلی امریکا با چهره‌هایی مانند ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ (سران روسیه و چین) حرف بزند!

ترامپ همچنین با بیان اینکه جنگ هسته‌ای بزرگترین تهدید امروز جهان است، گفت: این می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود و بایدن حتی نمی‌داند سلاح هسته‌ای چیست! جنگ هسته‌ای بزرگترین تهدید علیه امریکا، مکسیکو و تمامی کشورهاست. اگر به خاک امریکا حمله هسته‌ای شود، موجش مکسیکو را هم نابود خواهد کرد!

جنگ غزه و توافق با ایران

ترامپ در پاسخ به این پرسش که اگر حالا رهبر امریکا بود، تحولات سرزمین‌های اشغالی به چه شکلی پیش می‌رفت، پای ایران را وسط کشید و گفت: اگر من بودم، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. من دو هفته بعد از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ با ایران توافق می‌کردم! ما مذاکراتی داشتیم و برای هم احترام قائل بودیم؛ به آن‌ها گفته‌ بودم که تاکید من بر عدم دستیابی شما به سلاح هسته‌ای است.

او افزود: ایران منابع مالی فراوانی دارد؛ بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر. این وضعیت باید خاتمه یابد. اوضاع در حال بدتر شدن است، چرا که امریکا در دوره بایدن توان رهبری بحران (فلسطین) را ندارد و عملاً ایران در این بحران رهبری می‌کند. ایران بسیار باهوش و زیرک است.

این ساکن سابق کاخ سفید حمله هفتم اکتوبر حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه را «حمله‌ای غافلگیرانه» توصیف کرد و گفت: مدیریت این بحران پیچیده، برای نتانیاهو دشوار است. از تظاهرات حامیان فلسطین تعجب می‌کنم! ۵۰ یا ۱۰۰ هزار نفر در حمایت از فلسطین تظاهرات می‌کنند و این موجب تعجب ماست.

ترامپ در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی جنگ رسانه‌ای را باخته و باید عملکرد بهتری در حوزه روابط عمومی از خود نشان دهد. او گفت: فلسطین در این حوزه اسرائیل را شکست داده است.

او همچنین با ابراز نگرانی از گسترش جنگ غزه به دیگر نقاط منطقه گفت: برخی کشورهای این منطقه ارتش‌های قدرتمندی دارند با چهار میلیون سرباز! رجب طیب اردوغان چند روز پیش با لحن بسیار تندی با اسرائیل حرف زد که خوب نیست. این می‌تواند به یک جنگ جهانی منجر شود.

جنگ اوکراین

ترامپ در پاسخ به این پرسش که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آیا توان میانجی‌گری بین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی را دارد، گفت: بله، با هر دو رابطه خوبی دارم. اگر من بودم، جنگ نمی‌شد. در دولت من هیچ نشانه‌ای از این حمله نبود. ببینید، روسیه در دوره باراک اوباما، جورج بوش و حالا جو بایدن به همسایگانش حمله کرده است. اما تنها در دولت من بود که پوتین کاری نکرد. اوکراین برایش مهم بود، اما از او خواستم که اقدامی نکند و او هم هشدار مرا باور کرد.

وی افزود: شاید (پوتین) ۱۰ درصد از هشدارم را باور کرد؛ اما همین کافی بود تا به اوکراین حمله نکند. اما ببینید، تا من از کاخ سفید خارج شدم، به اوکراین حمله کرد.

او در ادامه با بیان اینکه جو بایدن با لفاظی‌های خود در هفته‌های منتهی به ۲۴ فبروری ۲۰۲۲، عملاً پوتین را وادار به حمله به اوکراین کرد، گفت: بایدن، پوتین را به سمت حمله سوق داد. نمی‌گویم که این کار را از روی عمد کرد؛ اما نمی‌دانست که با لفاظی‌های احمقانه‌اش چه می‌کند. حرف‌هایش را می‌شنیدم و به اطرافیانم می‌گفتم که این آدم دارد پوتین را وادار به حمله می‌کند! نمی‌فهمید چه می‌گوید.

بودجه ناتو

ترامپ همچنین از درگیری‌های که در دوران رهبری‌اش با ناتو پیدا کرده بود، دفاع کرد و گفت: تقریباً همه بودجه ناتو را ما می‌دادیم و از آن‌ها هم دفاع می‌کردیم. از سوی دیگر، آن‌ها در تجارت از ما سوءاستفاده می‌کردند. از آلمان دفاع می‌کردیم و در عین حال، برلین خط لوله نورداستریم ۲ را در دست ساخت داشت!

او ادامه داد: چرا باید این همه پول می‌دادیم و دفاع می‌کردیم، و در نهایت در تجارت مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفتیم!؟ در نشستی مقامات اروپا پرسیدند که اگر سهم خود را از بودجه ناتو پرداخت نکنیم، آیا همچنان از ما دفاع خواهی کرد؟ من بر خلاف دیگر رهبران امریکا، با صراحت گفتم که اگر پولتان را نداده باشید، خیر، خبری از دفاع نیست! از فردایش پول‌ها به ذخایر ناتو سرازیر شد.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/28401






*
*

*



نیز بخوانید

هشدار استولتنبرگ از تشکیل اتحاد ایران، روسیه و چین


راه‌حل ایران برای فلسطین،ایجاد یک دولت واحد است


ما ناگزیریم مبارزه مسلحانه کنیم چون طالبان با گفتگو تغییر نمی کند


امیرعبداللهیان: تصمیم حماس کاملاً فلسطینی بود


امریکا، داعش و اقتصاد ورشکسته؛ سه چالش پیش روی کابل| نیاز مبرم دولت جدید افغانستان به چابهار


پیامدهای قدرت‌گیری طالبان در افغانستان/ مشی متعصبانه طالبان در گذشته قابل دفاع نیست


مقام طالبان: مرزهای ایران امن می ماند|به چابهار نیاز داریم|حل مسالمت آمیز حق آبه هیرمند|تداوم ترانزیت با همسایگان


تحلیلگر آمریکایی: ترور سردار سلیمانی میلیونها نفر را در سراسر منطقه خشمگین کرد


آمریکا بدنبال در اختیار گرفتن تکنوکرات‌های وابسته به خود در افغانستان است


اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران چه بود؟


بیش از ۹۰ درصد هزینه ‌آموزش اتباع خارجی را دولت ایران پرداخت می‌کند


کرملین: پوتین نمی‌تواند به توافق با ترامپ اعتماد کند


منصور: صلاح‌الدین ربانی دیدگاه شخصی خود را به‌نام اعلامیه‌ جمعیت مطرح کرده است


مدیر مرکز اسلامی شیکاگو: سالانه حدود ۱۵هزار آمریکایی مسلمان می‌شوند/ مردم آمریکا جویای اسلامند


اگر حاج‌قاسم نبود نه احمدشاه مسعود موفق می‌شد و نه دیگران/ سردار قاآنی در سخت‌ترین شرایط در افغانستان حضور داشت


آیا بیماری کووید ۱۹ اقتصاد جهان را دیجیتالی خواهد کرد؟


قیام سوم حوت ۱۳۵۸ شهروندان کابل، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی افغانستان


عمران خان: پاکستان مانع جنگ بين ايران و عربستان شد


مصاحبه با سخنگوی دفتر سیاسی طالبان/ آخرین خبر از وضعیت مذاکرات طالبان و آمریکا


عمران خان: پاکستان تلاش خود را برای مذاکرات صلح انجام داده/ افغانستان کشور مستقلی است


مشاور سابق ناتو: ايستادن غني در پشت سر ترامپ مغاير فرهنگ افغان‌ها بود


مشاور کرزی: رفتار ترامپ نقض حاکمیت ملی افغانستان بود


کرزی: «لویه جرگه، برای ممانعت از صلح بود»


شاعر افغانستانی: شعر مدافعان حرم هم حاصل کوشش و هم حاصل جوشش بود / برای شاعر بیش از زنده ماندن خودش زنده ماندن شعرش مهم است


آرین بانک تمام قوانین بانک مرکزی افغانستان را رعایت کرده/ در حال رایزنی برای ادامه فعالیت هستیم





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.